08 March 2012

MASALAH DAN DUGAAN..Y(^_^)Y

cokelatyuz12:08 PM
Assalammualaikum..


 Hye...apa yang patut yuz buat 
bila keadaan memaksa yuz memilih 2 diantara 1....
nak xnak yuz still kena harungi semua yang berlaku...
Berfikir sejenak 
merenung jauh menenggelamkan diri dalam pandangan menembusi dinding opis..^_^
Harihari hujan menimpa (alhamdullah rezeki)
Sentiasa bersyukur dan Jangan pernah berputus asa dari rahmatNya yang Maha Esa.
 Jangan pernah lupa ujian adalah nikmat dunia...

 Kita sering dihantui masalah-masalah tak kisah la dalam diri or tempat kerja (betul tak)
yang akhirnya menyebabkan ketakutan untuk mencabar diri kita mengharunginya..
Sebenarnya apa yang sering dan patut ditakutkan adalah hipokrit.. 

Untuk pengetahuan korang yuz pun tak ubah macam korang gak...
Masalah dan ujian sering datang setiap hari...
 apapun ia bukan dijadikan untuk yuz lari darinya atau berpatah balik dari perjalanan kehidupan, 
namun ia dijadikan untuk yuz menghadapi dan melepasinya...
pada yuz semua ini menjadikan yuz lebih matang dalam mengharungi setiap masalah dan dugaan...
 apa yang penting???

Mencabar diri untuk berubah.
Mencabar diri untuk berhijrah.
Mencabar diri untuk lebih positif.
Mencabar diri untuk mentadbir.
Mencabar diri untuk menahan marah.
Mencabar diri untuk mengurus.
Mencabar diri untuk MENANG!

"Rabbi yassir wala tu'assir, rabbi tham - min bil hairi"

Ertinya : Ya allah kau permudahkanlah..jangan kau susahkan, 
Ya allah kau akhirkan dengan kebaikan..

baca lah dengan yakin...Insya'Allah segala urusan akan dipermudahkan oleh Allah SWT...amin


p/s : lepas ni dah kena berhijrah lg...mulakan hidup baru dengan environment kerja baru,kawan2 baru dan segala2nya baru....hope yuz berjaya menempuh segala dugaan yang datang (doakan yuz ye kwan2)






Amacam?? Da Bace?? ok x?? Law Ok,Like Kat Bawah Nie!! ^_^"

No comments: