10 January 2012

MAT MOTOR =P

cokelatyuz11:13 AM
Assalammualaikum..


Hye....yuz takde benda nak mendodol harini
cuma nak kongsi dengan korang semua pasal mat motor
 untuk panduan dan pegajaran semua...hihhihi...



Sebuah cerita sedih, macam ni cerite nya...
Pada suatu hari.. 
seorang lelaki nama nya Mok (bukan nama sebenar) bercadang nak pegi beli rokok...
oleh kerana transport die cume moto je..
die pon pegilah naik moto.
 Tapi mamat ni ade satu hobi.. 
die ni suke benor bawak moto lelaju walaupon jarak kedai tu 100 meter je dari umah die..
maka si mok ni pon memulakan la pejalanan untuk ke kedai. 
Sebelom kuar dari rumah, mak die pesan,
 "Mok, bawak moto bebaik. mak rase tak sedap ati jer la
" Mok pon menjawab, "ala mak ni...Mok kan superman, takkan ade pape nyer. 
Lagi pon, Mok cuma nak gi kedai sebelah tu jer..bukannya jauh sgt pon". 
Mak die pon menjawab, "suke ati ko lah mok..."

Kunci moto pon di pulas...
vrommmmm(bunyi moto mok) dengan gaya supermannyer Mok bergerak dari umah.
 Tiba tiba sampai di suatu selekoh, 
seekor beruk yang entah dari maner munculnyer menyergah Mok. 
Apa lagi terperanjat beruk la si Mok....
maka dia hilang kawalan ke atas moto nyer dan menyebabkan die terlanggar tiang lampu berdekatan. 
maka Mok pon jatuh terpelanting.. 
dan tidak sedarkan diri..

Secara kebetulan seorang pakcik (boleh jadik pangkat atuk la utk Mok) 
lalu di jalan tersebut..
pakcik itu sungguh terkejut kerana melihat seekor monyet sedang cuba mencurik helmet si mok
lalu pakcik itu menghalau monyet tersebut. 
Tetapi helmet itu tidak dapat diselamatkan kerana telah di bawa lari oleh monyet itu.

Tanpa melengah kan masa, 
pakcik itu pon pergi kepada Mok dan memeriksa jantung dan nadi si Mok..
"uihh nampaknya idup lagi budak ni..
"tapi alangkah terkejutnya pakcik itu apabila mendapati kepala Mok sudah terpusing 180 darjah, 
makna nya dah terbalik......
dan tanpa bertanya dan berpikir apa-apa pakcik tu pon terus membetul kan semula kepala Mok dengan menyentap balik ke 180 darjah..

Tibe-tiba pakcik itu mendapati Mok tidak bernafas lagi.
 Rupa-rupanya.. korang nak tau? 
Mok memakai jeket kulitnya terbalik. 
So memang la kepala die cam pusing ke belakang. 
Maka dengan tidak sepatutnya Mok mati di tangan pakcik tersebut.

Moral of the story:
"Mat Motor ......................jangan suka pakai jaket terbalik...
"Makwe ...... cari pakwe yang ader kerete jer...

Amacam?? Da Bace?? ok x?? Law Ok,Like Kat Bawah Nie!! ^_^"

1 comment:

Princess Yanti said...

hye dear...singgah n follow sini...jempot singgah blog kite...